Teiciens “ja tu nemīli sevi, arī citi tevi nemīlēs” jeb “mīli sevi un citi tevi mīlēs” pavisam noteikti atbilst patiesībai. Paskaties uz sevi. Kā tu jūties savā ķermenī, kā tavs ķermenis jūt tavu personību? Vai tie abi ir apmierināti un vai apstākļi tavā dzīvē ir komfortabli?

Atbildi uz vienu jautājumu ar atzīmi no 1-6: KĀ TAVS PARTNERIS (vai bijušie partneri) PRET TEVI IZTURAS? Un tagad šo atzīmi attiecini uz sevi- tas ir patiesībā tas, kā tu sevi vērtē. Un, līdz ar to, kā ļauj pret sevi izturēties. Apsveicu, ja tu devi atzīmi 10, taču, ja pirmā tava domā bija- 1-6, tad tev nepieciešams mazliet piestrātāt pie savas pašcieņas un pašapziņas.

Kā celt savu pašapziņu? Tev ir pagātne, kas tevi veidojusi par tieši tādu personību, kāda esi šobrīd. Attiecības ar tēvu, māti, pirmie dzīves gadi- tas viss ir veidojis fundamentu, uz kā cel savas dzīves “templi”. Lielākajai sabiedrības daļai šie pamati ir deformēti, ir caurumi un nepilnības, taču tajās nav jēgas vainot vecākus vai apstākļus. Jo, ja tu nevarēji ietekmēt pagātni un bērnību, tad tu pavisam noteikti vari ietekmēt rītdienu, un šodien būvēt jau stabilākus pamatus savam nākotnes templim. Ja par to nerūpēsies, tas sabruks, taču, ja kārtīgi, smagi strādāsi pie tā, tad tavi rezultāti rītdien atmaksāsies.

  1. Sāc ar savām stiprajām pusēm un sasniegumiem. Sagatavo sarakstu- vienā pusē raksti savas stiprās puses, otrā- savus sasniegumus. Sarakstu turi sev ikdienā tuvu klāt, nemitīgi to papildini un pārlasi. Katru dienu centies izdarīt kādu mazu sasniegumu. Piemēram, palīdzi kādam cilvēkam, izdari darbā vairāk kā no tevis gaida, pārsteidz savu otro pusīti vai kādu draugu. Uzcep kūku vai salabo mašīnu. Un visu to dienas beigās pieraksti. Šajā sarakstā nedrīkst būt destruktīvas īpašības vai raksturs- pat, ja bijusi slikta diena un tev liekas, ka nekam nederi, un visi centieni vējā- mācies ieraudzīt labo!
  2. Domā par sevi tikai pozitīvi- arī ikdienā mācies izsvītrot no savu domu saraksta “es nevaru”, “man nesanāk”, “es neesmu tā vērts”. Tu esi īpašs cilvēks tieši tāds, kāds esi un mācies sevi pieņemt!
  3. Rūpējies par sevi nepārtraukti. Vienmēr izmazgā matus pirms ej laukā, sakop savus nagus, velc tīras drēbes. Pat, ja liekas, ka tam nav jēgas un neviens tāpat nepamanīs- nepamet savu ķermeni novārtā! Nekad nepārtrauc rūpēties par savu fizisko un vizuālo tēlu! Velc apģērbu, kas ļauj tev justies pārliecinātam par sevi. Neatstāj skaistās kleitas un kreklus tikai īpašiem gadījumiem! Katra diena ir īpaša!
  4. Ēd skaisti un veselīgi. Atceries, tu esi tas, ko tu ēd. Baro savu ķermeni ar labu, gardu ēdienu,  taču- piedomā arī pie tā- KĀ tu ēd. Pat, ja vakariņo vienatnē- neēd no saplēsta šķīvja vai plastmasas trauka. Servē ēdienu skaisti- lai katra ēdienreize ir nelieli svētki.
  5. Regulāras fiziskas aktivitātes– vismaz 3reizes nedēļā. Garas pastaigas, skrējiens pa parku- trenažieru zāle. Kusties!
  6. Pietiekams un kvalitatīvs miegs. Ķermenim nepieciešamas vismaz 7-8 stundas kvalitatīva miega!
  7. Samazini savu stresu un stresa situācijas ikdienā. Izvairies no toksiskiem cilvēkiem pēc iespējas. Neiesaisties strīdos un dialogos, kas tevī izraisa stresu.
  8. Tava dzīvesvieta- tava pils! Nav svarīgi, kur un kā tu dzīvo- tavai dzīvesvietai jābūt tīrai, patīkamai, koptai. Ir ļoti svarīgi mosties tīrā vidē ik rītu!
  9. Dari lietas, kuras tev patīk. Vai bērnībā mēdzi gleznot, šūt vai apmeklēt teātri? Padomā, ko tev senāk ļoti patika darīt un kas tev sagādāja prieku? Atgriezies pie šīm nodarbēm! Atrodi kaut ko, kas tevi aizrauj!
  10. Izaicini sevi– izvirzi mērķi, ko tiešām vari realizēt. Tam jābūt kaut kam, kas tevi izvelk no komforta zonas, un, ko sasniedzot, jutīsi gandarījumu. Izdari to jau šodien!
  11. Jauka attieksme prêt līdzcilvēkiem– empātija, smaids, sapratne- sniedz cilvēkiem draudzīgu roku, atbalstu. Esi draugs

 

Atceries, tavs labākais draugs būs tava pašapziņa un tikai TU sevi vari cienīt un izturēties pret sevi tā, kā vēlies un kā to sagaidi! Un, tiklīdz tu sevi iemīlēsi, tad redzēsi, ka dzīve ir skaista, un visa tava sniegtā mīlestība atgriezīsies divkārši!